Tänään on leikkimielisten kisailujen aika!
Perjantain PIP-kisa
Valitse seuraavista luokkaasi sopivimmat lajit:
Merimiespaini
*tasapainopuomilla/narun päällä parin kanssa merimiespaini painitaan periaatteella "kolmesta poikki".
Rekissä/oksassa
riipunta
*Kuka pysyy
pisimpään?
Takaperin
pituushyppy
*Hypätään
pituushyppypaikalla ilman vauhtia
Tarkkuusheitto*montako palloa/hernepussia(5 kpl) saat heittämällä
3 m päästä vanteesta läpi /osumaa puuhun?
Keinuhyppy
*Hyppää
keinusta mahdollisimman pitkälle PEHMEÄÄN HIEKKAAN/vaihtoehtona
rekkiroikunnasta hyppy patjalle
Reppuselkä-juoksu(opettajan
merkitsemä matka)
*parikisa
Tarkkuuskävely
*kävele
kaksi kertaa koulun ympäri niin, että aikasi on lähes sama molemmilla kerroilla
Sählytaituri
*Kuljeta
sählypalloa mailan lavan päällä merkitty reitti mahdollisimman nopeasti
Sanomalehtikeihäs
*Rullaa
sanomalehti tiukalle rullalle ja heitä sillä keihästä niin pitkälle kuin
pystyt. Saat kaksi harjoitusheittoa ja kaksi kisaheittoa
Ryhtikisa
*Kuljeta hernepussia
pääsi päällä ja juokse merkitty reitti.
Tänään pääasia on pitää hauskaa,
mutta halutessaan voi myös leikkimielisesti kirjata tuloksia ylös. Lajeista voi
valita vain muutaman tai urakoida kaikki.
1
v/h
|
2
/s
|
3
cm
|
4
?/5
|
5
/m
|
6
/s
|
7
/s
|
8
/s
|
9
/m
|
10
/s
|
*v=voitto
h=häviö
JOUKKUEKISAT:
SPINNERI-KISA A:
Tehkää luokasta 4:n hengen joukkueita. Jokainen joukkue saa yhden spinnerin. Aloitusmuodostelma on pieni piiri. Samalla kun spinneri pyörii, on joukkueen jäsenten kuljetettava se sormiensa varassa joukkueen jäseneltä toiselle. Kun sovittu kierrosmäärä (2-3) on menty läpi, saa joukkue istua maahan. Mikäli spinneri pysähtyy tai tippuu, on aloitettava alusta. Mikä joukkue on nopein?
Tehkää luokasta 4:n hengen joukkueita. Jokainen joukkue saa yhden spinnerin. Aloitusmuodostelma on pieni piiri. Samalla kun spinneri pyörii, on joukkueen jäsenten kuljetettava se sormiensa varassa joukkueen jäseneltä toiselle. Kun sovittu kierrosmäärä (2-3) on menty läpi, saa joukkue istua maahan. Mikäli spinneri pysähtyy tai tippuu, on aloitettava alusta. Mikä joukkue on nopein?
Kts mallivideo
· harjoituskierros kannattaa tehdä ensin
· harjoituskierros kannattaa tehdä ensin
SPINNERI-KISA B: Jaetaan luokka samankokoisiin ryhmiin ja
laitetaan oppilaat jonoon. Jonossa siirretään pyörivää spinneriä oppilaalta
toiselle, kunnes jonon viimeinen oppilas saa sen. Sitten kaikki muut oppilaat
menevät maahan lankku-asentoon ja viimeinen tuo pyörivän spinnerin varovaisesti
muiden yli kävellen takaisin eteen. Voidaan pelata vain yhden kierroksen pelinä
tai pyöräyttää spinneri uudestaan aina uuden oppilaan aloittaessa jonon
kärjestä. Tällöin kaikki joukkueen jäsenet saavat olla sekä ”reitin” varrella että
kuljettamassa spinneriä.
Kts mallivideo
Kts mallivideo
SORMILYÖNTI-KISA:
Pelataan samankokoisilla joukkueilla kuin spinneri-kisaakin ja samanlaisessa
muodostelmassa(vähän kauempana toisistaan). Nostetaan pallo ilmaan ja yritetään
pitää se mahdollisimman kauan ilmassa sormilyöntien varassa.
* harjoituskierros kannattaa tehdä
ensin
JOUKKUEMUISTIPELI:
Pelataan 4:n
hengen joukkueilla. Opettaja tekee jonkun esteen ( esim. patjan) taakse
muistitehtävän, joka voi olla keilamuodostelma, värillisten hernepussien kuvio,
paloista tehty rakennelma tms.
Vastaavat
osaset laitetaan jokaisen joukkueen lähtöpaikalle. Oppilas kerrallaan käy
viestinomaisesti kurkistamassa esteen
taakse muistipelin kuviota, jonka opettaja on rakentanut. Sen jälkeen palataan
omalle paikalle rakentamaan vastaava kuvio. Jokainen oppilas täydentää yhden
osan kuvioon. Kun joukkue luulee olevansa valmis, istuvat he alas ja opettaja
tarkistaa, onko kuvio oikein.
Kiitos kaikille PIP-viikkoon osallistuneille!
Otetaan joskus uudestaan!
Love First,
then Teach💜
Sari
Kiitos kaikille PIP-viikkoon osallistuneille!
Otetaan joskus uudestaan!
Love First,
then Teach💜
Sari
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti